Reklama w Internecie - co robić gdy nie działa?

Podczas prowadzenia naszych internetowych kampanii, możemy spotkać się z sytuacją, gdzie "coś" nie będzie działać, a cała nasza kampania zaliczy słaby wynik.
Jest wiele kwestii, które musimy mieć cały czas na uwadze, jeśli chcemy aby cała nasza kampania odniosła niemały sukces, jednak jakie to elementy?

Dzisiaj część z nich sobie z Tobą bliżej omówimy!

  1. SPRAWDŹ ATRAKCYJNOŚĆ OFERTY
    Istotnym dla nas jak i wielu naszych potencjalnych klientów nie jest cena, rozpoznawalność marki (choć to drugie też jest niebywale ważne w ogólnym marketingu), a to co my jako sprzedawcy naszych produktów/usług oferujemy.
    Jeśli nasz produkt poprawi/odmieni na lepsze życie naszego klienta, to on za to zapłaci nam każdy pieniądz - jednak wracając stricte do tematu - jeśli posiadamy stronę internetową/sklep internetowy sprawdźmy dokładnie to co jest zaprezentowane na tej stronie/sklepie i upewnijmy się, że to co widzimy jest na 100% atrakcyjne, jeśli nie powinniśmy zmienić to co uważamy za niestosowne/niepotrzebne.
    Naszą ofertę możemy uatrakcyjnić odpowiadając sobie na następujące pytania:
    - Co to za produkt?
    - Po co on klientowi?
    - Co to klientowi daje - konkretne korzyści?
    - Czy to jest uczciwa oferta?
    Po udzieleniu sobie odpowiedzi na te cztery pytania nasze oferty nabiorą jeszcze więcej atrakcyjności, przez co możemy pozbyć się jednego z częstszych problemów.
    Jednak co robić, jeśli to nie oferta nawala?

  2. SPRAWDŹ DO KOGO DOCIERASZ
    Tworząc jakąś kampanię powinniśmy wyszczególnić pewną grupę ludzi do których najbardziej nam zależy by trafiły nasze oferty/produkty, podobnie robi policja - w przypadku przestępstwa zawężą krąg podejrzanych, nasze działanie powinno odbyć się na podobnej zasadzie.
    Nie każdy o tym wie, ale istnieje poziom świadomości klienta, o co dokładniej chodzi?
    Najpierw przedstawmy te pięć rodzajów świadomości klienta:
  3. 1. Zupełnie nieświadomy
    2. Świadomy problemu
    3. Świadomy rozwiązania
    4. Świadomy produktu
    5. Najbardziej świadomy
    My jako sprzedawcy musimy określić na jakim etapie jest dany klient i odpowiednio do jego poziomu świadomości stawiać kroki i nowe działania.
    Jednak aby to skutecznie robić, należy się dowiedzieć co cechuje każdy rodzaj świadomości - a co cechuje każdy rodzaj świadomości klienta?

    W przypadku kiedy NASZ marketing nie działa poprawnie sprawdźmy czy w ogóle trafiamy do odpowiedniej grupy odbiorców, gdy odpowiednio i poprawnie to zrobimy będziemy mieli otwartą furtkę budżetową na całą kampanię.

  4. DOŚWIADCZENIA KLIENTA
    Udało nam się pozyskać nowych klientów, którzy wchodzą na naszą stronę/sklep i teraz - co powoduje, że klient od nas finalnie kupi?
    Na to składa się wiele czynników, chociażby aspekt czysto techniczny, czyli czy strona na której klient ma dokonać zakupu ładuje się szybko, czy też nie, oraz czy formularz zapisu jest intuicyjny, a wszystkie informacje obok formularza pokażą co dokładnie wydaży się, gdy klient kliknie "wyślij/prześlij"
    Warto wiedzieć, że im klient ma mniej pól do wypełnienia przy realizacji zamówienia, tym jest większa szansa, że finalnie od nas kupi.

Jak sami widzimy, aby nasza sprzedaż przyniosła faktyczne efekty, potrzeba wielu elementów, a opisane dziś kwestie, to tylko pewna część tego co powinniśmy zrobić/sprawdzić w przypadku gdy nasz marketing zawodzi.


© 2022 - REGZ.PL