Eliminowanie strat czasu
Mnóstwo spraw niepotrzebnie zabiera nasz czas. Jeśli chcemy wyeliminować tak zwanych „złodziei czasu”, najpierw trzeba zastanowić się, co akurat nam w największym stopniu zabiera czas, który moglibyśmy przeznaczyć na realizację ważnych zadań. Jest wielu ludzi dbających o rozwój osobisty mierzących się z poczuciem marnowania czasu, wielu postanowiło to przezwyciężyć. Efektem czego powstały skuteczne rozwiązania. Wśród nich wymienia się:
- Ukończenie profesjonalnych szkoleń z zakresu zarządzania czasem – szkoleniowcy nauczą kursantów, jak zidentyfikować straty czasu i pozbyć się ich. Takie szkolenia są skierowane do managerów, pracowników oraz do osób prywatnych, którzy chcą wprowadzić porządek do swojego życia codziennego. Celem takich szkoleń jest przekazanie kursantom wiedzy dotyczącej umiejętnego zarządzania czasem, które pozwala na efektywną pracę i osiąganie w niej coraz lepszych wyników.
- Planowanie zadań – zaplanowanie działań na cały dzień lub tydzień pozwoli na wyeliminowanie strat czasu, bowiem będziemy wiedzieć, co mamy robić w danej chwili. Oczywiście, w planach zadań zawsze należy pozostawić sobie margines błędu, bowiem zawsze mogą zdarzyć się sytuacje nieprzewidziane.
- Skupienie się na najważniejszych zadaniach – obowiązuje tu zasada Pareto, która mówi, że 80% efektów jest wynikiem jedynie 20% zadań. Należy więc eliminować lub ograniczać pozostałe 80% zadań w ciągu dnia. Co jest dla nas naprawdę istotne.